Go To Project Gutenberg

środa, 6 stycznia 2010

Trzeci król



Pisze gazeta
PO złożyła w Sejmie projekt ustanowienia Święta Trzech Króli dniem wolnym od pracy - poinformował Grzegorz Schetyna. Szef klubu PO dodał, że projekt zakłada także zniesienie obowiązku dawania pracownikom dnia wolnego w zamian za święto przypadające w sobotę.

W ten sposób czas pracy nie uległby skróceniu - uzasadniał w Sejmie Schetyna. Były wicepremier wezwał wszystkie kluby poselskie do poparcia tego projektu.

Inicjatorem pomysłu, by 6 stycznia ponownie ustanowić dniem wolnym od pracy, jest prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. Pod koniec 2008 r. zebrał niemal 700 tys. podpisów pod obywatelskim projektem przywracającym dzień wolny od pracy w Święto Trzech Króli. Pomysł Kropiwnickiego przepadł jednak w Sejmie głosami PO.

Zezowaty popiera Schetynę i Trzech Króli i ma po temu nie tylko powody wypoczynkowo-religijno-kulturalne. Wiadomo przecież że to święto obchodzone jest w Europie. W Polsce jednak - dodatkowo - kościoły obrządku wschodniego, które nie uregulowały kalendarzy według porządku cesarza (Juliusza chyba?), są już spóźnione o dwa tygodnie i mają w Trzech Króli - wigilię. W Białymstoku na przykład jest święto :)
Otóż zezowaty dostał pod prawosławną choinkę prezent w postaci... trzeciego króla.

Piotrek Wrzosiński odznaczył mnię był zaszczytnym trzecim królem bloga/blaga roku 2009 wnet!.


Jestem zaszczycony nie tylko przez osobę nominującą - wnet zna się na marketingu netowym - ale także przez doborowe towarzystwo, w którym mnie łaskawie umieścił. Tak się śmiesznie składa, że czytam i polecam. Dziwnie to się panie plecie, bo jakbyśmy się umawiali, a to zwyczajna grawitacja informacyjna ;)

Dziękuję za prezent, mam nadzieję że zasłużę. Jak to raz wspomniałem, trudno odróżnić pochwałę od pochlebstwa, choć to pierwsze to aktywo (strona ma), a drugie - zobowiązanie (strona winien). Jaka jest różnica, łatwo sprawdzić u kolegi.
- Masz stówę?
- Mam. Mam mieć.

Oczywiście w komentarzach poniżej zaraz pojawił się wątek narcyza, że "wygrał potyczkę", więc werdykt jest niesprawiedliwy... Coś mi jednak mówi, że nominacja jest właśnie dlatego, że potyczki nie było.

© zezorro'10 dodajdo.com
blog comments powered by Disqus

muut